úterý 6. října 2015

Jak jsem pekla RED VELVET + recept

Jednou takhle o prázdninách jsem měla za úkol nachystat sváteční oběd pro mou "tchýňku". Jelikož jsem se chtěla, logicky, předvést v tom nejlepším světle a také s něčím neobyčejným, rozhodla jsem se pro Red Velvet. 

V první řadě bych měla říct, že jsem v životě pekla jeden dort - krtkův, jinak nejsem žádná cukrářka. Recept jsem četla u mé oblíbené Petry (Kitchen And The City), ještě jsem s ní trochu mé pečení prodiskutovala a odhodlala jsem se, že do toho půjdu. 

Den jsem si vybrala vskutku nejlepší - 38 stupňů, malý byt, úzká kuchyň. Ale co se dalo dělat, slíbila jsem, že napeču, tak jsem hned po ránu rozehřála troubu a dala se do toho. Lilo ze mě, mluvila jsem jako dlaždič a nebýt mého skvělého přítele a jeho podpory, asi to nedotáhnu do konce. 




Recept na Red Velvet (vypůjčeno od Petry, mírně obměněno dle mě a vyzkoušeno!)

Petra peče v 15 cm formě, já u "tchýňky" našla pouze 28 cm, proto jsem se rozhodla, že udělám víc těsta a upeču vysoký korpus, který poté rozkrájím na 3 části. Na takto velký korpus jsem potřebovala:

500g hladké mouky
lžička soli
4 lžíce kvalitního kakaa (použila jsem speciální pro cukrářky)
240g změklého másla
220g cukru krupice
4 velká vejce
480ml podmáslí
2 lžičky vinného octa
2 lžičky jedlé sody
2 lžičky červeného gelového barviva (mohu doporučit Wilton, jen bych příště dala asi trochu víc)

Postup je naprosto jednoduchý. Smícháme mouku, sůl a kakao. Máslo s cukrem vyšleháme do pěny a postupně přidáváme vejce. Poté přidáme suchou směs. Vznikne velmi hustá směs, do které vmícháme barvivo rozpuštěné v podmáslí. Ve skleničce rozmícháme vinný ocet se sodou a přidáme do těsta, (nelekněte se, šumí to)

Pečeme na 170 stupňů asi 50 minut, záleží na tom, jak velkou formu máte. Zda-li je korpus upečený zjistíte pomocí špejle. Dokud na ní bude pořád trochu těsta, pečte směle dál. :-)

Mě se korpus trochu srazil, možná i tím, jak jsem do něj několikrát píchla špejlí /absolutně se nevyznám v tom, co se jak kdy srazí :D/, každopádně chce to pořádně vychytat jak poměry ingrediencí, tak délku pečení. 

Photos by David♥

Upéct korpus nebyl žádný problém, horší část, alespoň pro mě, přichází teď. A to rozkrojení dortu na tři části, abychom je mohli promazat náplní, na kterou potřebujeme:

900g smetanového sýra (správně by se měla použít philladelphie, jelikož je to pro nás studenty dost drahá záležitost, použila jsem smetanovou lučinu a myslím, že jsem tím nic nezkazila)
250g mascarpone
2 lžičky vanilkového extraktu
5 lžic cukru moučka
2 smetany na šlehání

Nejdříve si vyšleháme smetanu, poté si rozmícháme sýr s mascarpone, cukrem a extraktem. Pak opatrně vmícháme šlehačku, ale opatrně, ať je to stále řádně našlehané. 

No a pak už jen potřeme korpusy a můžeme zdobit! Jelikož byla sezóna rybízu, použila jsem ten, ale myslím, že fantazii se meze nekladou, velmi dobré to bude i s brusinkami, napadla mě i aronie...každopádně chce to něco kyselejšího, pak se vyváží sladká chuť a je to takové "pikantní". Víte, jak to myslím :-))

Dort všem moc chutnal, já jsem byla pyšná /zaslouženě!/ a nakonec jsem nelitovala toho, kolik času jsem nad tím strávila a kolik potu vypotila. Protože já tajně doufám, že jsem vydala tolik potu, že jsem zhubla a proto jsem si mohla dát dva kousky /tak určitě :D/

Co vy a pečení? A třeba co vy a Red Velvet? Pekli jste? Zkusíte? 

Tereza♥

3 komentáře:

  1. Red Velvet je nejlahodnější korpus který jsem kdy měla a miluji ho. Než se vychytá správný poměr surovin a postup tak to ale trvá, což je vidět i zde, protože vidím, že korpus je lehce sražený. Já ho měla krásně nadýchaný asi až na 5. pokus a to jsme cukrářka a měla bych to mít hned napoprvé dokonalý =D Ale jak se říká, nikdo zkušenej z nebe nespad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, korpus se mi trochu srazil, možná je to i kvůli tomu, že jsem do něj několikrát během pečení píchala špejlí? Každopádně chce to vychytat, jak poměry surovin, tak i délku pečení. :-) Každopádně chuť byla skvělá a to je nejdůležitější. :-))

      Vymazat
  2. Dortík vypadá moc hezky, až jsem na něj dostala chuť :))

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovědětVymazat