neděle 4. října 2015

Jak naložit s časem aneb můj time management

Proč nemá den 48 hodin, říkám si vždy před spaním, když mě napadá, co bych ještě všechno měla udělat. Neznám snad nikoho, kdo by řekl, že všechno stíhá, tak jak chce, tak jak má. Já toho mám, v poslední době, docela hodně, a vzhledem k tomu, že jsem maturant, tak toho bude ještě víc. Jsem ale ten člověk, který říká, že když se naučíte "operovat" s časem, tak jde stíhat plno věcí. A třeba jednou přijde i ten den, kdy si lehnete do postele a na vašem to do listu bude vše odškrtnuto. :-)

photo by David♥


Předem upozorňuji, že jsem děsný teoretik a někdy až moc mluvím, ale nekonám. Každopádně, zde malý návod, jak to dělám já /nebo jak bych si alespoň přála, abych to dělala a vše stíhala :D/

1. Nejdůležitější je sestavit si žebříček priorit. Co je opravdu nejdůležitější a co musíte, chtě nechtě, stíhat. Já mám /měla bych/ na tom prvním místě školu, protože to je vlastně moje zaměstnání, odvíjí se od toho moje budoucnost a jak si to "zařídím" tento rok, tak to budu mít. Pak mám v takovém žebříčku rodinu, přítele, brigádu a v neposlední řadě i alespoň kapku času pro sebe.

2. Když si takový žebříček sestavíte, taky se podle toho musíte samozřejmě nějak řídit a pracovat s ním. Já si třeba dělám to do listy. Píšu si je tak, že červenou tužkou mám zaznamenány školní povinnosti, zelenou svůj soukromý život a černou takové ty věci okolo. Ptáte se, jak to vypadá v praxi? Tak tedy :-)

  • úkol na ájinu
  • pracovní list na čj
  • antika - zopakovat 
  • domluvit se s D
  • říct mamce o xy
  • koupit chleba
  • přečíst alespoň 30 stránek
  • domluvit si směny na celý měsíc
3. No a pak logicky odškrtávám. Nebo přidávám vykřičníky k tomu, co jsem neudělala.

4. Teď asi asi říkáte, že jsem vám neporadila nic nového a že si to do list píšete. Jenže, možná, stejně jako já, ho pak neplníte a prokrastinujete. Moje pravidlo zní - nejdřív povinnosti, až pak zábava. A sice se toho ne vždy držím, ale po čase, kdy zjistíte, že nestíháte to, co byste chtěli, přitom vám na tom opravdu záleží, si to brzy rozmyslíte a raději další díl seriálu odložíte na další den. :-)

Protože, dokud nebudeme mít dobrý pocit z toho, že jsme udělali z toho, co jsme potřebovali a chtěli, tak přeci nikdy nemůžeme být šťastní.

A ano, nepřišla jsem s ničím převratným, jen chci říct. Nemůžeme litovat věcí, které jsme nestihli udělat naší leností a prokrastinováním. A proto si plňme to, co si na sebe naložíme a pak budeme mít mnohem klidnější a spokojenější život. Den nebude mít nikdy 48 hodin. My máme ale mnoho schopností, abychom vše zvládali. Jde to. Jsem o tom plně přesvědčena. Jen operujte šalamounsky se svým časem. A ono to půjde. :-) Protože přeci jenom kafe s kamarádkou je mnohem důležitější než jen chatování, i přesto, že nám to zabere třeba trochu víc času, A nebo nakonec méně, kdoví :-)


Tereza♥

1 komentář: